Tere tulemast Renault Trucks Eesti veebilehele!
Testimonial
Feldschlösschen : Alates 2013. aastast annavad meie elektriautod meile konkurentsieelise.
#JoinTheGoodMove
Distribution
Electromobility
Apr. 1 2021
Thomas Stalder on Carlsberg Groupi tütarettevõtte Feldschlösschen, Šveitsi suurima õlletehase ja joogitarnija, klienditarneahela asepresident. Oma intervjuus rõhutab ta strateegilist panust elektriautodele süsinikdioksiidi neutraalsesse logistikasse.
Kas te saate oma ettevõtet ja selle turgu tutvustada? 1876. aastal Theophil Ronigeri ja Mathias Wüthrichi poolt asutatud Feldschlösschen on olnud Šveitsi turuliider juba üle 120 aasta. Ettevõttes töötab 1200 töötajat 21 erinevas kohas üle kogu Šveitsi. Me pruulime õlut kahes tootmiskeskuses: Rheinfeldenis ja Sionis. Rhäzünsis toodame karastusjooke ja villitud mineraalvett. Šveitsi õlleturg on stabiilne, kuid õlletehaste arv kasvab pidevalt. Meil on maailma suurim arv õlletehaseid ühe elaniku kohta. Seega on turg väga konkurentsivõimeline.
Teie ettevõte on pühendunud keskkonnakaitsele. Millised on teie peamised saavutused selles valdkonnas? Oma programmiga "Üheskoos nulli poole" oleme seadnud ambitsioonikad eesmärgid neljas põhivaldkonnas: süsiniku jalajälg, veejäätmed, vastutustundlik joomine ja tööstusõnnetused. Süsinikdioksiidijälje valdkonnas oleme eelmisel aastal suurendanud omatoodetud taastuvenergia osakaalu 50%-lt 66%-le. See on olnud võimalik tänu biogaasi kasutamisele meie enda tegevusest, samuti alkoholi kasutamisele alkoholivaba õlle tootmisel, mida kasutame soojuse tootmiseks.
Mis teeb teid eriti uhkeks teie erialase ja isikliku osaluse üle keskkonnakaitses? Õlu on looduslik toode. Saame oma tooraine otse looduslikest allikatest ja seetõttu on meil alati olnud tihe suhe keskkonnaga. Keskkonnakaitse on olnud meie jaoks oluline teema juba mitu aastakümmet. Oleme seadnud selged eesmärgid, oleme allkirjastanud Pariisi kliimakokkuleppe ja plaanime olla 2030. aastaks süsinikdioksiidi neutraalne. Oleme määratlenud arvukalt meetmeid, mis aitavad meil oma jõupingutuste abil vähendada oma mõju nullini.
Olen uhke, et oleme astunud veel ühe olulise sammu teel süsinikdioksiidi neutraalse logistika poole, soetades elektriautod. Oleme selleks sammuks valmistunud juba mitu aastat. Juba 2008. aastal võtsime kasutusele esimese E-autopargi klienditarnete jaoks. Oleme järjepidevalt kasutanud raudteed oma logistikavõrgu osana. Kuid ma olen uhke ka taastuvenergia tootmise osakaalu üle meie enda äritegevuses, mis on nüüdseks jõudnud 66%-ni, osaliselt tänu alkoholi kasutamisele alkoholivaba õllest.
Samuti olen isiklikult pühendunud oma CO2-jalajälje võimalikult suurele vähendamisele. Ma elan energiatõhusalt, ilma fossiilseid kütuseid kasutamata, toodan elektrit oma kodus isetootjana ja kasutame lühikesteks sõitudeks elektriautot, mis töötab meie kodus toodetud elektrienergiaga.
Millist rolli mängivad elektriautod Carlsberg Groupi ja Feldschlösscheni süsinikdioksiidivabas tarnepoliitikas? Elektriautod on oluline panus meie süsinikdioksiidi neutraalse logistika eesmärgi saavutamisse, mis on oluline osa meie plaanist. Pikematel tarneteedel kasutame raudteed ja lühematel teekondadel elektriautosid. Me võtsime selle poliitika vastu mõned aastad tagasi ja töötasime järjepidevalt selle saavutamise nimel. Meil on visioon süsinikdioksiidi neutraalsest logistikast ja me alustasime seda teekonda väga varakult elektriautode kasutuselevõtuga. Esimesed 18-tonnised veoautod võtsime Šveitsis kasutusele juba 2013. aastal. Oleme teinud palju katseid ja Šveitsi Föderaalne Tehnoloogiainstituut (ETH) Zürichis viis meie jaoks läbi uuringu ning esitas ökoloogilise ja majandusliku analüüsi. Meil on märkimisväärne kogemus ja me tahame seda kasutada edasiste edusammude tegemisel elektromobiilsuse valdkonnas.
Miks otsustasite soetada Renault Trucksilt 20 D Wide Z.E. sõidukit? Pärast esimeste 18-tonniste elektriautode katsetamist 2013. aastal ja meie kogemuste läbivaatamist võtsime üle viie aasta tagasi vastu otsuse minna üle elektriautodele. Renault Trucksiga rääkides saime kiiresti aru, et nendega on võimalused olemas ja meie plaanid võimalikult kiiresti üle minna mõisteti. Teeme Renault Trucksiga väga tihedat koostööd ning arutame väga avameelselt ja konstruktiivselt, mis veenis meid, et nad on õige partner. Lisaks sellele on Renault Trucks Financial Services'i pakutud rahastamislahendus aitas meil teha oma otsuse ja sõlmida lepingu 20 D Wide Z.E. veoauto ostmiseks.
Kas elektriautod aitavad teil saavutada konkurentsieelist? Kuna keskkonnaküsimused on tarbijate jaoks muutunud olulisemaks, on selle tehnoloogia kasutamine kindlasti eelis. Nii saame näidata klientidele, et meie eesmärgid ei ole ainult abstraktsed paberil, vaid neid ka tegelikult rakendatakse. Kuid meie ambitsioonid ulatuvad juba varem. Meie ambitsioon olla süsinikdioksiidi neutraalne oli olemas juba ammu enne kliimanäitusi. Ettevõttena oleme veendunud, et peame olema teadlikud oma vastutusest tulevaste põlvkondade ees ja tegema kõik endast oleneva, et jätta endast maha kahjustamata keskkond.
Kas elektriautode lisakulud kompenseerivad teie ettevõtte jaoks majanduslikke eeliseid? Loomulikult oleme teostanud elektriautode majandusliku hindamise. Kõigest hoolimata peame olema valmis investeerima uude tehnoloogiasse, isegi kui see ei ole esialgu säästlikum kui fossiilkütuseid põletavad veokid. Pikemas perspektiivis on see õige samm.
Mida tähendab elektriline autopark tarnekorralduse seisukohalt? Meie juhid peavad elektriautodega harjuma, kuid nad on uhked, et nad neid sõidavad, ja rõõmsad, et Feldschlösschen võtab ka selles valdkonnas pioneerirolli ja et nad on osa sellest. Peale selle, et juhte tuleb alguses koolitada, ei ole midagi muutunud. Me toimetame endiselt iga päev oma klientidele, nagu oleme seda alati teinud.
Milliseid eeliseid ootate oma investeeringust? Seda, et saavutame oma CO2-eesmärgid. Ja et saame selle uue tehnoloogiaga rohkem kogemusi.
Millisena näete logistika ja elektromobiilsuse tulevikku? Kombineeritud raudtee-elektromobiilsusmudelid, nagu me nüüd oleme välja töötanud, võiksid tulevikus olla eeskujuks ka teistele ettevõtetele.