Tere tulemast Renault Trucks Eesti veebilehele!
Testimonial
Renault Trucks T - Šotimaa - EM&T Rapson
Long haul
Apr. 12 2021
Mugav, kütusesäästlik ja töökindel. Teame nüüd, kuivõrd hästi Renault Trucks T käitub maanteel, kuid ta saab võrdselt hästi hakkama ka maastikul – Šoti mägismaa nõudlikel teedel ja raskel maastikul.
EM&T RAPSON
RAJAMISAASTA: 1901 г.
ASUKOHT: Šotimaa, Ühendkuningriik.
TEGEVUSALAD: veoteenused, veokite hädaabi ja remont, spetsialiseerunud puidutööstusele (palgiveole).
8: töötajate arv.
5: sõidukite arv.
500 000: aastane läbisõit kilomeetrites.
Šotimaa põhjaosas ulatub Šoti mägismaa läänes Atlandi ookeanini ja idas Põhjamereni. Kahe mere vahel kujundavad maastikku vahelduvad künkad ja mäed, mis annavad piirkonnale nime. Kuna see ala on juba üsna lähedal põhjapöörijoonele, võivad seal talved olla väga karmid ja alates septembrist tugevate lumesadudega. Veoettevõte EM&T Rapson asub Sutherlandi idarannikul asuvas Helmsdale’i külas. Tommy Rapson ja tema partnerid ostsid aasta tagasi Renault Trucks T 520. „Vajasime tugevat ja võimast sõidukit, mis saaks rasketes ilmastikuoludes hakkama igal maastikul.“ Šoti mägismaal määrab edasiliikumise kiiruse geograafia – kõrgel üle merepinna paiknevad alad rohkete järvedega. Võite unustada sirged avatud teed ja peate harjuma väikeste kiirustega, ümbersõitude ja üherajaliste haruteedega, kus sõidukid saavad üksteisest mööda ainult spetsiaalsetes möödasõidutaskutes.
JÕULINE JA SÄÄSTLIK VEOK
EM&T Rapson on veokite hädaabiteeninduse ja remondiga tegelev ettevõte, kes on spetsialiseerunud puidutööstusele (palgiveole). „Käivitasime oma äri mitme aasta eest viie veokiga, mis veavad puitu piirkonna erinevate ettevõtete vahel,” selgitab Tommy Rapson. „Meil on mitmekesine veokipark, mis võimaldab saada hakkama erinevate palgiveol kehtivate tingimuste ja reeglitega. Mõned veokid sobivad paremini kitsastele teedele, kus roomiksõidukid ei saa sõita.“ Aasta tagasi, kui otsiti palgiveoks uut veokit, kuulis Tommy Rapson Renault Trucks kohta. „Hea kuulsus, mis saatis seda veokit ja selle tootjat, ja fakt, et Renault’l oli Invernessis edasimüüja, kes suudab osutada usaldusväärset abi, veensid meid ostma Renault Trucks T-seeria veokid.“ Rapson kinnitab üle, et hoolimata veokite rasketest töötingimustest paistavad nad silma väikese kütusekulu poolest. „See veok säästab palju kütust. Ükskord läbis Renault Trucks T sama marsruudi nagu üks teine veok ja kulutas kuue koorma vedamisel sellega võrreldes 50 l diislikütust vähem!“
JUHI ARVAMUS
Scott Middleton, Renault Trucks T juht.
„Magan Renault Trucks T voodis neli ööd nädalas ja magan igal aastaajal alati väga hästi. Ka istmed on ülimugavad suvel ventileeritud ja talvel köetud. Kabiini sisenemine ja kabiinist väljumine on lihtne tänu kahele astmele, käepidemed on õigel kõrgusel ja kraanaga töötamiseks pääseb ka kabiini taga asuvale platvormile väga hõlpsasti. Renault Trucks T on suurepärane tööriist, mis annab võimsuse ja tugevuse tunde. Selle töökindla ja turvalise veokiga saate mis tahes ilmaga (lume ja jääga) usaldusväärselt sõita mööda keerulisi teid. Kui kasutan püsikiiruse hoidjat ja jõuan järele eesliikuvale autole, annab sõiduk automaatselt pikivahe hoiatuse. Ma ei vahetaks seda veokit mitte millegi vastu maailmas!“
LAITMATU TÖÖKINDLUS
35-aastane Scott Middleton juhib veokit Renault Trucks T. Talle on see veok teine kodu.
„Sõidan aastas 100 000 kuni 120 000 km, sellest 30% kuni 40% maastikul ja ülejäänud maanteel.“
Scotti tööpäev algab hommikul kell 6.00. Ta läheb kraanaga metsa ja laadib oma haagisele 25 tonni.
„Seejärel sõidan kohalikku saeveskisse või puiduhakketehasesse, kus puitu kasutatakse elektri tootmiseks. Laadin koorma maha tehastes või sadamates ja sõidan uuesti metsa uue koorma järele. Teen iga päev kaks või kolm ringsõitu.“
Scott ei ole sellest rääkides kitsi ülivõrretega. „See veok on suurepärane sõiduk“. Ta lisab:
„Saan sõita kauem ja kaugemale kui oma eelmise veokiga ja selle veoki kütusekulu on väiksem. See veok ei ole mulle ei maanteel ega maastikul kunagi pettumust valmistanud. Eelkõige kehtib see pikkadel rasketel tõusudel, mudasel pinnasel ja igasugustes ilmastikuoludes sõitmise korral. Kui veok on koormaga, pean selle ohtlikul marsruudil sõites viimase piirini proovile panema.“
Ja hoolimata nendest äärmuslikest tingimustest ei ole Renault Trucks T teda kordagi alt vedanud. „Teeme lihtsalt kord kuus oma tavalisi kontrollimisi ja kõik on korras,“ lisab Tommy Rapson. Teine oluline aspekt on kabiini mugavus.
„Meile on väga tähtis, et juhid oleksid oma veokitega rahul, sest selliseks tööks ei ole lihtne leida õigeid inimesi. See on väga hea argument, mis aitab palgata motiveeritud juhte, kellega siis omakorda on rahul ka kliendid. Veok on tõestanud kulusäästlikkust tänu oma väikesele kütusekulule ja seisakuaegade täielikule puudumisele.“